Quooker, Selsiuz, Grohe, Lanesto, Gessi, InSinkErator, Hailo producten kopen, design je eigen interieur!  | CreateMyOwn.nl

Veelgestelde vragen

1 Algemene vragen

 

Vraag: Hoe kan ik een bestelling op CreateMyOwn.nl plaatsen?

Bestellen kan eenvoudig op elk gewenst moment via onze site:

Stap 1: Plaats het product dat je wilt bestellen in het winkelwagentje. Dit doe je door op de desbetreffende productpagina op de oranje knop 'klik en bestel' te klikken. Er opent een nieuwe pagina.

Stap 2: Klik op deze pagina op de 'Ga naar het winkelwagen' knop. Controleer je bestelling en klik vervolgens bij akkoord op de oranje knop 'bestelling afronden'. Je rekening wordt uiteraard nog niet belast!

Stap 3a: Vul bij 1 je gegevens in en doorloop de bestelprocedure. Als je gegevens al ingevuld zijn (bijvoorbeeld omdat je eerder een bestelling hebt geplaatst), controleer dan of deze (nog) juist zijn. Let ook op de keuze 'Verzend naar dit adres'.

Stap 3b: Als je verzend- en factuuradres van elkaar verschillen, vink het vakje 'Verzend naar dit adres' uit en vul het juiste verzendadres in.

Stap 4: Kies bij 3 één betaalmethode uit de lijst.

Stap 5: Voeg een eventuele kortingscode toe.

Stap 6: Lees indien gewenst nog een keer de algemene voorwaarden en ga hiermee akkoord om je bestelling te kunnen plaatsen. Vink bij akkoord het vakje 'Ik accepteer de algemene voorwaarden' aan, bekijk je gegevens en bestelling nog een keer door en vink bij akkoord het vakje 'Ik heb de bestelling en mijn gegevens gecontroleerd' en vink het vakje aan als je de nieuwsbrief wilt ontvangen.

Stap 7: Klik vervolgens op de oranje knop 'bestelling met betaalplicht' en volg de verdere instructies op het scherm. Je bestelling is nu geplaatst! Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail en indien van toepassing ook van je betaling. Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de status van je bestelling en de verdere afleverprocedure.

Heb je vragen? Bel ons! Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op 085-4014191 of via [email protected]

 

Vraag: Hoe kom ik aan een wachtwoord?

Je kunt een wachtwoord aan laten maken door op de homepage, rechtsboven op de link 'Inloggen' te klikken.

Als je nog geen usernaam/password hebt dan kun je hier op 'gratis account' klikken en op de volgende pagina's je gegevens verder invullen.

Registreren heeft als voordeel dat je niet bij elke order opnieuw je gegevens hoeft in te voeren. Let wel, registreren is niet noodzakelijk om een bestelling te kunnen plaatsen. Je kunt in het bestelproces er ook voor kiezen om 'als gast' te bestellen, dus bestellen zonder een account aan te maken.

 

Vraag: Is het vertrouwd om bij CreateMyOwn te kopen?

Natuurlijk! Betalingen worden verricht via een beveiligde verbinding. CreateMyOwn is open en transparant – al onze verifieerbare gegevens staan vermeld onder contact en geven aan dat we niets te verbergen hebben.

Bij twijfel of aanvullende vragen zijn wij altijd bereid om je van nadere informatie te voorzien;  we hebben een goede klantenservice en staan voor de kwaliteit van onze goederen. Je krijgt bij ons altijd waar je recht op hebt!

 

Wanneer kan ik bij CreateMyOwn terecht / wat zijn de openingstijden?

CreateMyOwn is een webshop, we zijn per definitie 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend via www.createmyown.nl!

CreateMyOwn houdt kantoor in Rotterdam, Kantorencomplex Harbour Vilage, Bierstraat 123-C (postcode 3011 XA) Het kantoor is alleen op afspraak te bezoeken (géén winkel of showroom).

De klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag (9.00 - 17.00 uur) op telefoonnummer 085-4014191. 

 

Vraag: Hebben jullie een showroom of winkel?

GEEN SHOWROOM...

Als webwinkel beschikken wij niet over een showroom waar onze producten staan opgebouwd ter bezichtiging. Je kunt een product dus niet eerst bekijken in fysieke zin. Voor een vergelijking verwijzen wij je in eerste instantie naar de informatie opgenomen in de detailpagina van het product op onze websitel. Indien je aanvullende vragen hebt over een product, kun je vrijblijvend contact met ons opnemen. Wij denken graag met je mee!

Wij gaan er van uit dat je op basis van de afbeeldingen, de beschrijving en eventuele aanvullende informatie via e-mail of telefoon in staat bent om de afweging te maken of een bepaald product wel of niet voor je geschikt is. Wij begrijpen dat je dit als moeilijk kunt ervaren, nu je een product niet fysiek kunt zien vóór aankoop. Tegelijkertijd is dat inherent aan het online aankopen. Omdat je iets koopt via het internet, geniet je ook van de voordelen die wij je te bieden hebben, niet in de laatste plaats van de lagere prijs.

WEL RECHT OP TERUGGAAF!
Belangrijk om te weten is dat je ook ná (een ietwat gedurfde) aankoop niet blijft zitten met een product dat onverwacht toch niet bij je blijkt te passen. Ten eerste: mocht je product beschadigd zijn of incompleet blijken, dan wordt deze fout vanzelfsprekend, na overleg, zo spoedig mogelijk hersteld zodat je van je aankoop kunt gaan genieten. Daarnaast: is het product wel conform omschrijving, maar ben je desondanks ontevreden? Je hebt als consument in zo'n onverhoopt geval het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van je standaardproduct alsnog de koop te ontbinden. Dat betekent dat je binnen een redelijke termijn het product kunt retourneren in originele staat en verpakking, waarna je vervolgens je aankoopbedrag terug krijgt. Deze regels zijn er voor je als klant om het doen van online aankopen aantrekkelijker en veiliger te maken!

 

Vraag: Maakt CreateMyOwn de producten zelf?

CreateMyOwn stelt je in staat om zelf maatwerkproducten te configureren. Deze worden vervolgens door betrouwbare A-kwaliteit Nederlandse leverancier(s) voor je gemaakt. Ook de standaard merkproducten die we verkopen maken we uiteraard niet zelf. Wij zijn wel het eerste aanspreekpunt wanneer je vragen hebt over de producten, de gebruikte materialen en onderhoud. Deze vragen worden (in overleg met de experts bij onze leveranciers) zo spoedig mogelijk beantwoord door onze klantenservice, telefonisch (op werkdagen, 085-4014191) of via e-mail ([email protected]). Onze service houdt niet op bij je betaling!

 

Vraag: Hoe lang is een aanbieding geldig?

Een aanbod is geldig in ieder geval maximaal zo lang de voorraad strekt. Ook kan CreateMyOwn aan bepaalde actieprijzen geldigheidstermijnen verbinden waardoor de actieprijzen alleen gelden voor bestellingen die zijn geplaatst in een bepaalde periode. Je kunt geen aanspraak maken op actieprijzen uit het verleden, wanneer daarna weer de reguliere scherpe prijs geldt. Neem bij twijfel gerust even contact met ons op!

 

Vraag: Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?

CreateMyOwn is niet aangesloten bij een keurmerk maar we volgen met onze Algemene Voorwaarden wel helemaal de Thuiswinkel.org organisatie, een instantie die zich inzet voor de verbetering van de kwaliteit en veiligheid van het online winkelen. Thuiswinkel.org heeft  Algemene Voorwaarden opgesteld waaraan goede webshops moeten voldoen zodat ze voldoen aan alle overheidsregels en jij er met een gerust hart een aankoop kunt doen.

 

 2 Levering, verzending en retourneren

Vraag: Hebben jullie een eigen bezorgdienst?

Nee, wij hebben geen eigen bezorgdienst. Voor de levering van de standaardproducten maken we gebruik van vervoerder PostNL. Meer informatie over de werkwijze bij bestelling en details omtrent bezorging vind je onder verzenden en retourneren.

 

Vraag: Wanneer wordt mijn bestelling precies bezorgd?

Zodra je bestelling door ons wordt verzonden ontvang je op het opgegeven e-mailadres een e-mailbericht met daarin een track and trace code. Met deze code kun je op de site van PostNL je bestelling volgen. 

 

Vraag: Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Op de detailpagina van het product staat de verwachte levertijd in werkdagen (in het groen). Wij doen ons uiterste best om het product binnen deze termijn bij je af te leveren. Na verzending door ons ontvang je een track and trace code waarmee je bij vervoerder PostNL kunt kijken waar je pakket zich bevindt.

 

Vraag: Wat gebeurt er als ik mijn bestelling ontvang en ik ben niet tevreden?

Elke aankoop die je bij ons doet, valt onder de wet Koop op Afstand, wat wil zeggen dat je recht hebt op een zogenaamde zichttermijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van je standaardproduct. Je kunt er in die periode zelfs voor kiezen om de koop te ontbinden en je geld terug te vragen. Natuurlijk is het niet je bedoeling alles terug te zenden na ontvangst. Mocht je onverhoopt bijvoorbeeld een beschadigd onderdeel aantreffen in de doos, of ontbreekt er iets? Neem contact met ons op en we zorgen er voor dat het betreffende onderdeel wordt nagezonden dan wel vervangen zodat je snel weer kunt genieten van je aankoop. Wil je meer lezen over je retourrecht? Bekijk dan onze pagina over verzenden en retourneren

 

 3 Betalen

Vraag: Hoe kan ik betalen?

Lees meer over de betaalmethoden op de speciaal hiervoor ingerichte pagina met een overzicht van betaalmogelijkheden. Neem bij twijfel gerust contact met ons op! Je kunt ons tijdens kantooruren bereiken onder nummer 085-4014191 of je kunt ook mailen. Het e-mailadres is: [email protected]

 

Vraag: Ik wil in termijnen betalen. Is dat mogelijk?

Nee, het is helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen. Neem contact met ons op als je meer producten wenst af te nemen, maar niet alles in 1 keer kunt of wilt betalen. Wij kunnen je dan adviseren welk product je het beste eerst kunt afnemen. Zo kun je geleidelijk je interieur opbouwen.

 

4 Onze producten

Vraag: Geven jullie garantie op je producten?

Wij zijn een webshop en zijn dus net als ieder bedrijf wettelijk verplicht tot het geven van garantie op de producten die we verkopen. Vanzelfsprekend verlenen wij je ook garantie, zonder uitzondering, op al je aankopen. Je vindt bij ons uitsluitend nieuwe producten van A-kwaliteit in originele verpakking; de kans dat je je op de garantie dient te beroepen is al zeer klein, maar wij hebben service hoog in het vaandel staan. De garantie per merk vind je hier.

 

Vraag: Zijn jullie producten nieuw of tweedehands?

Wij verkopen uitsluitend nieuwe producten van A-kwaliteit in originele verpakking. Onze artikelen zijn dus nooit eerder gebruikt.

 

Vraag: Wat gebeurt er als ik het artikel ontvang en ik ben niet tevreden?

Elke aankoop die je bij ons doet, valt onder de wet koop op afstand, wat bij ons wil zeggen dat je recht hebt op een zogenaamde zichttermijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van je artikel. In die periode kun je de verpakking openen en beoordelen of het artikel aan je verwachtingen voldoet. Je kunt er in die periode zelfs voor kiezen om de koop te ontbinden en je geld terug te vragen. Je mag het artikel niet in gebruik nemen. Natuurlijk is het niet je bedoeling alles terug te zenden na ontvangst. Mocht je onverhoopt bijvoorbeeld een beschadigd onderdeel aantreffen in de doos, of ontbreekt er iets? CreateMyOwn zal er dan voor zorgen dat in het voorkomende geval, na overleg, het betreffende onderdeel wordt nagezonden dan wel vervangen. Uiteraard kosteloos, zodat je snel weer kunt genieten van je aankoop.

 

Vraag: Kunnen jullie de producten ook voor mij installeren?

Wij bieden je inderdaad de mogelijkheid voor installatie van sommige producten. CreateMyOwn stuurt dan een professionele installatiemonteur die je producten prima professioneel zal installeren. Als je hierin geïnteresseerd bent kun je contact met ons opnemen op 085-4014191 of via [email protected].

 

Vraag: Ik zie bij een set alleen plaatjes van een kraan en een boiler. Wat is precies de inhoud van een kokend water kraan set?

Een kokend water kraan set bestaat standaard uit een 1) kraan, 2) een boiler of reservoir, 3) een installatiehandleiding en 4) al het standaard aansluitmateriaal (inlaatcombinatie, ringetjes, etc) dat je nodig hebt om de set professioneel aan te kunnen sluiten. Accessoires, zoals ophangbeugels, energieverdelers, etc, zijn geen onderdeel van een set en kunnen hier besteld worden. 

 

Vraag: Bij het aansluiten van mijn Quooker reservoir komt er zwart water uit de kraan, klopt dat?

Ja, als je het reservoir hebt aangesloten moet je voordat je de stekker in het geaarde stopcontact steekt eerst het reservoir goed doorspoelen. Hierbij kan het water zwart kleuren van de actieve koolstof in het ingebouwde koolstoffilter. Dit is onschadelijk en normaal. Open de kokend water kraan en spoel het water enkele minuten door totdat het water helemaal helder is. Sluit de kraan en steek vervolgens de stekker in het stopcontact en warm het reservoir helemaal op. Open vervolgens de kokend water kraan en spoel de gehele inhoud van het opgewarmde reservoir door. Sluit de kokend water kraan. Het reservoir vult en verwarmt zich daarna weer vanzelf en is helemaal gereed voor gebruik.       

 

Vraag: In welke kleuren (of finish) is een Quooker Fusion leverbaar?

De Quooker Fusion is er met een chroom of RVS kleur (finish). De verchroomde kraan is hoogglanzend, de RVS finish is mat en donkerder van kleur, voor de industriële look.

Je kunt de kleur (finish) kiezen door aan de linkerkant van de pagina bij de filters je selectie te verfijnen door de gewenste kleur aan te klikken. Om alle verschillende Quooker kranen te bekijken klik je hier

 

Vraag: Wat wordt er nu precies geleverd als ik een kokend water kraan set bestel op CreateMyOwn.nl?

Als je een kokend water kraan set bestelt op CreateMyOwn.nl dan ontvang je van ons een doos met hierin de volgende items:

1) De door jou gekozen kraan,
2) De door jou gekozen boiler of reservoir,
3) Een installatiehandleiding van de kokend water kraan set,
4) Al het aansluitmateriaal dat je nodig hebt uit de installatiehandleiding om de gekozen kokend water kraan set op een profesionele manier aan te kunnen sluiten.

De set is dus compleet, Je hoeft zelf dus geen extra items aan te schaffen.

  

Vraag: Wat zijn de afmetingen van de reservoirs / boilers zodat ik weet of ze in mijn keukenkastje passen?

De afmetingen van de reservoirs/boilers per merk zijn de volgende:

Selsiuz 5 liter boiler - hoogte 39,8 cm; diameter 22,5 cm
Selsiuz Titanium 5 liter boiler - hoogte 39,8 cm; diameter 22,5 cm

Quooker PRO3-VAQ B reservoir - hoogte 47 cm; diameter 15 cm
Quooker COMBI reservoir - hoogte 47 cm; diameter 20 cm
Quooker COMBI+ reservoir - hoogte 47 cm; diameter 20 cm

 

Let op:
- Alle reservoirs/boilers moeten rechtop geplaatst worden anders gaan ze stuk.
- Omdat bij het Quooker reservoir de aansluiting van de kokend water leiding aan de bovenkant van het reservoir zit moet je rekening houden met minimaal 7 cm extra speling om de kokend water leiding aan te kunnen sluiten. Dus minimale inbouwhoogte voor Quooker PRO3-VAQ resevoir is 47 cm; de minimale inbouwhoogte voor Quooker Combi en Combi+ reservoirs is 54 cm.
- De Inventum Easy Comfort, Hotspot Titanium en Grohe boilers kunnen ook overdwars geplaatst worden waardoor ze minder naar voren komen in je keukenkastje. Ze nemen dan natuurlijk wel in de breedte meer plaats in.

 

Vraag: Hoe onderhoud ik mijn (PVD)spoelbak of wastafel?

Rvs en Pvd spoelbakken of wastafel
- Voor het dagelijkse onderhoud heb je niet meer nodig dan een spons en wat afwasmiddel.
- kalkvlekken kun je het beste verwijderen met een schoonmaakazijn. Laat deze 5 minuten intrekken en verwijder de kalk met een melaminespons. Daarna naspoelen met water en goed nadrogen.
- om vlekken te verwijderen en de glans van de spoelbak nog langer te behouden, behandel je de unit (min.) 1x per maand met Starglanz. Breng een ruime hoeveelheid van het middel aan op een vochtige zachte doek of spons, wrijf de spoelbak er goed mee in, en spoel de unit vervolgens na met water. Wrijf daarna de bak droog.
- rvs(-pvd) kan van zichzelf niet roesten. Roestvorming wordt altijd veroorzaakt door invloeden van buitenaf. Zie je roestpuntjes? Maak dan je spoelbak schoon met een natte schuurspons en wat vloeibaar schuurmiddel. Spoel na met water, wrijf de bak droog en gebruik deze 6 tot 10 uur niet.

Aandachtspunten bij het onderhoud

Algemeen
- om water-/kalkvlekken te voorkomen; wrijf je spoelbak na gebruik droog met een schone doek (vnl. bij gekleurde spoelbakken)
- gebruik liever geen rvs-reinigers (m.u.v. Starglanz). Dezelfde coating die ter bescherming wordt aangebracht, kan namelijk ook vlekken op het oppervlak veroorzaken.
- gebruik geen schuurmiddelen zoals staalwol of een scherpe borstel, aangezien deze producten het oppervlak kunnen aantasten.
- zuren en agressieve stoffen tasten de spoelbak aan en kunnen vlekken, roestpuntjes of kleine gaatjes in de spoelbak veroorzaken. Voorbeelden zijn chloor, gootsteenontstoppingsmiddelen, zilverpoets, gebitsreiniger, S39, waterstofperoxide en zoutzuur(oplossingen). Mocht er toch een agressieve stof in de spoelbak terechtgekomen zijn, verwijder het middel dan direct met veel water en erna een sopje. Gebruik vervolgens Starglanz om de bak na te bewerken. Ook dan moet je de plek weer goed naspoelen met water en de bak droogwrijven. Het is aan te bevelen deze behandeling een aantal keer te herhalen. Naderhand pas schoonmaken blijkt doorgaans zinloos; het materiaal is op dat moment vaak al aangetast, waardoor de vlekken blijven terugkeren.
- chloor en zoutzuur kun je beter niet in de gootsteenkast bewaren; hun dampen kunnen inwerken op het materiaal van de spoelbak.
- zorg dat de flessen die je in uw gootsteenkastje bewaart goed gesloten zijn, zodat de dampen van bijvoorbeeld chloor of zoutzuur het rvs niet kunnen aantasten.

Pvd spoelbakken of wastafel
- pas op met tandpasta en cementresten. Beide tasten de bak aan wanneer ze niet meteen weggespoeld worden.

 

Vraag: Past de Quooker CUBE op een al geïnstalleerd Quooker-systeem?

Dat is afhankelijk van de uitleverdatum van uw bestaande Quooker-systeem. De CUBE is alleen te gebruiken met kranen en reservoirs die na oktober 2017 zijn geleverd, Dit betreft alleen reservoirs die een serienummer hebben dat begint met VBW, VCW, CCW of CPW en kranen met een serienummer dat begint met QW0 of QW1. Het serienummer van het reservoir is zichtbaar op een sticker op het reservoir. Het serienummer van de kraan bevindt zich op het label dat bevestigd is aan de kabel die loopt van de kap van het reservoir naar de kraan.